קאשבק – איך זה עובד?

Deal Score0
Deal Score0


אתם קונים לא מעט דרך האינטרנט ואז פונה אליכם מישהו ומציע לכם לקבל בחזרה אחוז מסוים מתוך כל קנייה מקוונת שאתם מבצעים, בחזרה לכיס הפרטי שלכם. האם זה בכלל אפשרי? למה שיחזירו לכם כסף אם לא עשיתם כלום כדי ליהנות מזה? האם מדובר פה בקאצ’? האם בכל זאת יש איזשהו היגיון בתהליך הזה שאולי אתם לא מבינים כרגע? איך זה עובד, מי מפעיל את זה ומי מרוויח מזה חוץ מכם? קאשבק הוא שירות חדש שמציע לכם כסף חזרה על כל קנייה שאתם מבצעים באינטרנט ובשורות הבאות תוכלו להבין בדיוק איך זה עובד, מה ההיגיון בתהליך ולמה כדאי להשתלב במועדון קאשבק כבר עכשיו.

אז קודם כל, מה זה בדיוק קאשבק?

איך מקבלים קאשבק על קניות באינטרנט ובכן, התשובה נמצאת ממש בתוך הביטוי עצמו: משמעותו של קאשבק בעברית היא “כסף בחזרה” וזהו למעשה הקונספט שיושב בבסיס פעילות מועדון קאשבק, אבל כעת נצלול מעט יותר עמוק כדי להבין את מודל הפעילות של המועדון. היקף הרכישות אונליין הולך וגובר בכל שנה באחוזים גבוהים מאוד. יותר ויותר אנשים קונים באינטרנט והיקף הרכישות המקוונות של כל אחד מהאנשים האלה הולך ועולה גם הוא. אם בעבר היינו קונים אוזניות באינטרנט פעם בשנה, היום אנחנו מבצעים מגוון רחב של רכישות בגדים, ציוד משרדי, מוצרי חשמל, קוסמטיקה, שירותים, מזון וכן הלאה לאורך השנה כולה. אם תבדקו את היקף ההוצאות שלכם באמצעות רכישות אונליין, תגלו שאתם מוציאים סכומים גבוהים מאוד בכל שנה ואת זה תוכלו לבדוק בקלות רבה מאוד באמצעות דיווחי כרטיס האשראי שלכם.

הרעיון של קאשבק הוא שברכישות באתרים מסוימים, העובדים עם מועדון קאשבק, על כל רכישה שתבצעו בהם, תוכלו לקבל בחזרה אחוז מסוים מכל קנייה שביצעתם באותם אתרים. כך למשל, נכנסתם לאתר אופנה שחבר במועדון קאשבק ורכשתם ב-1000 שקלים. אתר ספציפי זה מחזיר 3% קאשבק לכל קונה שחבר במועדון וזה אומר שמגיעים לכם 30 שקלים בחזרה. קניתם מחשב נייד בחנות מקוונת אחרת ב-5000 שקלים ובחנות זו הקאשבק עומד על 1% וזה אומר שמגיעים לכם 50 שקלים בחזרה. זה אומר שכבר יש לכם 80 שקלים שמגיעים לכם בחזרה. למה? ככה, בגלל שאתם חברים במועדון קאשבק. אתם לא צריכים לעשות שום דבר לטובת העניין, אבל כמובן בשורות הבאות נסביר את הדברים בצורה ברורה יותר. כרגע, מה שאתם צריכים להבין הוא שהקונספט המרכזי הוא שעל כל קנייה שאתם מבצעים אונליין בחנויות אינטרנט החברות במועדון קאשבק, אתם מקבלים בחזרה אחוז מסוים מהקנייה שביצעתם ובמשך שנה שלמה זה יכול להצטבר לסכומים לא קטנים.

איך מצטרפים למועדון ואילו חנויות נכללות בו?

איך עובד קאשבק ואיך מצטרפים למועדוןובכן, במועדון קאשבק חברים שני גורמים: הלקוחות שנהנים מההטבה מצד אחד והחנויות שמספקות את ההטבה מצד שני. זאת אומרת, שאת הטבת הקאשבק תוכלו לקבל אך ורק אם אתם רשומים במועדון קאשבק ואך ורק עבור רכישות שאתם מבצעים בחנויות מקוונות החברות במועדון. מועדון קאשבק עושה מאמצים רבים ורציפים לצרף עוד ועוד חנויות מקוונות למועדון וכבר היום ישנן לא מעט חנויות ובהן גם אתרים גדולים ומוכרים, לרבות קניונים מקוונים, בהם רובנו מבצעים קניות מקוונות באופן שוטף. אז על הצטרפות החנויות אחראי המועדון עצמו אבל עליכם אתם אחראים ואתם הם אלה שצריכים להצטרף למועדון כדי ליהנות מההטבות. הצטרפות למועדון מתבצעת בתהליך פשוט מאוד שאותו ניתן לבצע באתר קאשבק. ההצטרפות היא מיידית ומייד לאחריה אפשר כבר ליהנות מההטבה.

כמה קאשבק מקבלים על כל קנייה?

מן הסתם, מועדון קאשבק לא יכול לחייב את החנויות השונות להחזר מינימלי מסוים שכן כל חנות עובדת על מרווחים שונים, לעיתים זעירים ולכן לא כל חנות יכולה להשתתף במועדון באותו היקף של קאשבק. אבל אילוץ זה אחראי גם לאחד האלמנטים החכמים והטובים ביותר של מועדון קאשבק – כל חנות מגדירה מראש מהו האחוז שאותו יקבל כל לקוח בחזרה על כל קנייה שהוא מבצע באותה חנות. במצב זה נוצרים פערים בין החנויות השונות ולמעשה נפתחת ביניהן תחרות. בשורות הבאות נסביר מה האינטרסים הפעילים סביב מועדון קאשבק ואז גם תוכלו להבין מדוע חשוב לכל חנות להגדיל את שיעור ההטבה כמה שיותר ומדוע סוגיה זו יוצרת תחרות בריאה בין החנויות על הכיס שלכם.

ככלל, שיעורי הקאשבק עומדים בדרך כלל על מספר אחוזים בודדים מכל קנייה, החל מ-1%. זה אולי נשמע מעט, אבל ברכישות בהיקפים גדולים ובצבירה שנתית, ההחזר שאתם מקבלים יכול להגיע למאות ואלפי שקלים בכל שנה. כשההחזר הזה ניתן לכם כך סתם בלי שום סיבה ובלי שעשיתם דבר לשם כך, אין שום סיבה הגיונית שניתן לחשוב עליה מכדי להימנע מהצטרפות למועדון כבר עכשיו. באתר קאשבק תוכלו למצוא את כל הנתונים הנדרשים לכם לגבי כל אתר בו אתם מתכוונים לעשות רכישה ובין היתר גם לבחון את גובה ההחזר הניתן לכם בכל אתר.

איך ניתן לכם ההחזר?

בהרשמה למועדון קאשבק, נפתח עבורכם חשבון אישי אליו מועברים כל ההחזרים שאתם מקבלים מהחנויות השונות השותפות למועדון. כאשר סך הכסף שהצטבר בחשבון מגיע לרף של 100 שקלים, אתם יכולים להעביר את הכסף מחשבון הקאשבק שלכם אל חשבון הבנק או חשבון כרטיס האשראי (זיכוי אשראי) באופן מיידי. הכסף שלכם לא מאבד מתוקפו כך שאתם לא צריכים להזדרז, לא לצבור בו את סכום המינימום וגם לא לפדות ממנו את הסכום שהצטבר. תוכלו לתת לכסף להמשיך ולהצטבר לאורך השנה ואז לבצע משיכה של סכום משמעותי בבת אחת. לחילופין, תוכלו למשוך כל 100 שקלים שהצטבר בחשבון מייד לאחר שנצברו – אין כל מגבלה על האופן בו אתם מושכים את הכסף ועל תדירות המשיכה.

מה ההיגיון – האינטרסים שמסבירים את קאשבק

כיצד מקבלים קאשבק מקניות אונליין מן הסתם, אחת השאלות שמטרידות אתכם יותר מכל זה למה לתת לכם החזר ומי בדיוק משלם על זה. כך למשל, למה שחנות ענק מקוונת כמו עליאקספרס או וויש תרצה לתגמל אתכם בכמה אחוזי החזר על רכישות שאתם גם כך מבצעות אצלן? ובכן, הרעיון של קאשבק הוא שכאשר אתם מצטרפים למועדון ומבקשים לקבל את ההטבות הניתנות לכם בו, אתם אוטומטית תשתדלו לבצע את כל הרכישות שלכם בחנויות שחברות במועדון. אז אם נבחן את הדברים מנקודת המבט של עליאקספרס למשל, הרי שמבחינתה יש יתרון בכך שאתם, וכמוכם גם כל לקוחות קאשבק, תעדיפו לבצע את הרכישה הבאה שלכם בעליאקספרס ולא באיביי למשל. במילים אחרות, ההטבה של קאשבק מעודדת אתכם לקנות בחנויות החברות במועדון ועבור אותן חנויות זה שווה המון כסף.

מועדון קאשבק הוא למעשה כלי שיווקי העומד לרשות אותן חנויות, כלי שמאפשר להן להיחשף לקהל גדול של לקוחות נאמנים וקבועים ולהבטיח שאותם לקוחות יבצעו אצלן את כל הרכישות שלהם. למציאות כזאת יש ערך עצום עבור אותן חנויות וזה מה שמאפשר ומעודד אותן לשלם לכם לכאורה עבור כל קנייה שאתם מבצעים אצלן, תשלום שמבוצע באמצעות החזר כספי דרך מועדון קאשבק. כחברים במועדון קאשבק תוכלו להיחשף גם למבצעים ייחודיים למועדון קאשבק בלבד, מה ששוב מבטיח לאותן חנויות שתממשו את המבצעים העומדים לרשותכם דווקא אצלן ומבטיח גם לכם מחירים והטבות שלא תוכלו למצוא באף מקום אחר.

אז אם אולי חשבתם שיש פה איזשהו קאצ’ או שמישהו “מנסה לעשות עליכם סיבוב”, אז זה לחלוטין לא המצב. המדובר במועדון לקוחות ממש כמו מועדוני הלקוחות של רשתות הפארם, האופנה והמזון, רק שמועדון זה הוא מועדון שמשרת כמות גדולה של חנויות. בכרטיס מועדון אחד אתם למעשה הופכים להיות חברים במועדוני הלקוחות של עשרות חנויות מקוונות ונהנים מהטבות ממשיות במונחי כסף.

האם מועדון קאשבק אחראי לרכישות שאתם מבצעים באותן חנויות?

התשובה היא לא. מועדון קאשבק לא קשור בשום צורה ודרך לתהליך הרכישה שאתם עוברים בכל חנות. כל הנושא של החזרות, החלפות, משלוחים וכן הלאה הוא נושא שמגובש על ידי כל חנות ומוצע ללקוחותיה באופן עצמאי ועל כך היא אחראית באופן מלא ובלעדי. כך למשל, אם אתם קונים בעליאקספרס, יש לכם התחייבות אוטומטית של עליאקספרס לכל קנייה שאתם מבצעים והבטחה כי בכל רכישה שאתם מבצעים תוכלו לבטל את העסקה במידה והמוצר שסופק לכם הוא לא המוצר שהובטח לכם או שמשהו שהתחייב עליו המוכר לא התקיים עד תום מולכם. במקרים אלה, עליאקספרס מתחייבת להחזיר לכם את סכום הרכישה ולבטל את העסקה וזוהי מדיניות של עליאקספרס עצמה והיא אינה קשורה לקאשבק.

מועדון קאשבק הוא למעשה מנגנון שיווקי שאחראי לאפשר לכם לממש את ההטבות המגיעות לכם ברכישות באותן חנויות ועל זה מועדון קאשבק בהחלט אחראי לחלוטין. זאת אומרת שאם ערכתם רכישה מסוימת בחנות המשתתפת במועדון קאשבק והובטח לכם החזר בשיעור מסוים, הרי שמועדון קאשבק אחראי לכך שתקבלו את ההחזר כפי שמגיע לכם.

ניסיונות כאלה כבר נעשו בעבר, מדוע דווקא קאשבק?

קבלת קאשבק על קניית מוצרים אלקטרונייםובכן, מועדוני לקוחות זה אכן לא דבר חדש. כבר שנים רבות מנסים בתי עסק בכל רחבי העולם למצוא את הדרך בה יוכלו לשמר לקוחות קבועים ונאמנים באמצעות מועדוני לקוחות שמספקים להם הטבות רציפות בכל רכישה. אלא שכל הניסיונות עד כה התמקדו ברכישות המבוצעות בחנויות פיזיות ובמודל הרכישה הפיזי, קיים קושי ממשי לבנות מועדון גדול מספיק שיוכל לייצר ערך ממשי גם ללקוחות וגם לבתי העסק החברים לו. יחד עם זאת, ישנן בהחלט מספר דוגמאות של מועדוני לקוחות שהצליחו לבסס פעילות רחבה לאורך שנים, כמו למשל מועדון חבר.

במרחב המקוון הדברים מעט שונים. במרחב זה קל יותר לבנות מועדון וקל יותר לנהל את כל מנגנון ההטבות בצורה מקוונת אוטומטית. הדבר היחיד שצריך להקפיד עליו הוא שההטבות הן מתגמלות דיין ושההטבות האלה ניתנות ללקוחות בצורה מהימנה ללא תקלות. כל עוד המועדון יכול לעמוד בשני הסטנדרטים האלה, הוא יכול להפוך למועדון גדול ומצליח בתוך זמן קצר וגם לייצר את הערך המובטח לכל אחד מן הצדדים, גם ללקוחות וגם לבתי העסק. זה בדיוק מה שמתחייב לו מועדון קאשבק ועם מאגר החנויות שכבר עכשיו עומד לרשות המועדון, אפשר בהחלט להניח שמועדון קאשבק נמצא בדרכו להיות מועדון הלקוחות המקוון הגדול ביותר בישראל, עם אפשרות לביצוע רכישות גם בחנויות מקוונות ישראליות וגם בקניונים מקוונים מחו”ל בהם ישראלים רבים כל כך אוהבים לבצע את רכישותיהם המקוונות.

אז עכשיו כשקיבלתם הסבר מפורט על המועדון, על ההטבות, על הערך שתוכלו להפיק מהחברות בקאשבק ועל ההיגיון שעומד מאחוריו, כל שאתם צריכים לעשות הוא להירשם למועדון ולהתחיל ליהנות מההטבות המגיעות לכם.

GOCASH
Logo
הרשמה חשבון חדש
שחזור סיסמה