ההיסטוריה של פיי פאל

Deal Score0
Deal Score0

PayPal היא אחת מחברות התשלומים המקוונים הגדולות בעולם. ההיסטוריה שלה עמוסה בתהליכים מוצלחים של צמיחה וחדשנות, ולכן רבים בוחרים בה בתור פתרון התשלום שלהם.

הרעיון מאחורי פיי פאל, הוא להשתמש בתוכנת הצפנה ספציפית כדי לאפשר לצרכנים לבצע סליקה של כרטיסי אשראי, והעברות כספיות באמצעות מכשירים אלקטרוניים. החברה פופולרית בכל רחבי העולם, ואינה מראה סימני האטה.

ההתחלה של פיי פאל

סיפורה של החברה מתחיל עוד ב-1998, אז היא הוקמה בשם Confinity על ידי מקס לבצ’ין ופיטר ת’יל. בשנת 1999 היא הושקה כפלטפורמה להעברת כספים, וב-2002 כבר הייתה כל כך מצליחה, שנרכשה על ידי חברת eBay תמורת 1.5 מיליארד דולר.

לאחר הצעד המונומנטלי הזה, פיי פאל החלה לצמוח ברחבי העולם, התקבלה על ידי סוחרים מקוונים רבים והוסיפה למערכת שלה אפשרות להשתמש בשלל סוגי מטבעות נוספים.

רישיון בנקאי והמשך התרחבות

בשנת 2007 קיבלה החברה רישיון בנקאי מטעם האיחוד האירופי, מה שאפשר לה להרחיב את מאגר הלקוחות באירופה. במקביל, היא העבירה את המטה שלה ללוקסמבורג במטרה להצמיח נוכחות משמעותית יותר ביבשת. עוד באותה השנה, חתמה פיי פאל על הסכם שיתוף פעולה עם מאסטקארד.

בשנה זו, החברה ייצרה הכנסות של 1.8 מיליארד דולר, ואז התפנתה לנסות לרכוש את המתחרים. ב-2008 eBay רכשה את אחת מיריבותיה הגדולות של פייפ אל תמורת קצת פחות ממיליארד דולר. המהלך חיזק את נוכחותה של כפלטפורמת העברת הכספים הדומיננטית ברחבי העולם.

מ-2008 ועד 2018, החברה המשיכה להתרחב, הוסיפה מטבעות נוספים וגם השיקה אפליקציות שתמכו במכשירים המופעלים על ידי אייפון ואנדרואיד. התשלומים הניידים הגיעו ל-4 מיליארד דולר ב-2011, כמעט הוכפלו בכל שנה, וכעבור שלוש שנים עמדו על כ-27 מיליארד דולר.

הפיצול מאיביי

לאחר מערכת יחסים של 16 שנים, איביי החליטה להיפרד מפיי פאל, ועזבה את החברה לטובת החברה ההולנדית Adyen. החדשות הפתיעו את תעשיית התשלומים, אם כי באיביי התעקשו שההחלטה תועיל למוכרים ולקונים.

זה לא מנע מפיי פאל להמשיך ולגדול. במאי 2018, היא הודיעה על רכישת חברת הסטארט אפ השוודית לתשלומים iZettle, תמורת 2.2 מיליארד דולר. ההשתלטות הגיעה פחות משלושה שבועות לאחר ש-iZettle הודיעה כי תנפיק מניות בשטוקהולם. בזכות הרכישה, פיי פאל חיזקה את נוכחותה ב-11 שווקים ברחבי אירופה ואמריקה הלטינית.

זמן קצר לאחר מכן, ביוני 2018, PayPal רכשה את Hyperwallet תמורת 400 מיליון דולר, תוך ציון שהרכישה תאפשר לה להציע פתרונות תשלום לפלטפורמות מסחר אלקטרוני ברחבי העולם.

ההיסטוריה של החברה מוכיחה, כי היא יודעת להאיץ את הצמיחה שלה ולספק שירות חלק ללקוחותיה, למרות אתגרים וקשיים. בסופו של דבר קברניטיה יודעים: ככל שיש להם יותר משתמשים, כך השירות נחוץ יותר עבור קמעונאים, מה שמייצר רווחים עבור חברת התשלומים.

GOCASH
Logo
הרשמה חשבון חדש
שחזור סיסמה