ביטוח דירה – איך הוא בנוי ודברים שחשוב לשים לב אליהם

Deal Score0
Deal Score0

דירה שנמצאת בבעלותנו, היא ככל הנראה הנכס החשוב והיקר ביותר שעומד לרשותנו. מדובר על נכס בשווי של מאות אלפי שקלים ובמובנים מסוימים, הוא מאפשר ערובה לעתיד ולביטחון הכלכלי שלנו ושל ילדינו.

מעבר לכך, יש לדירה חשיבות מעצם העובדה שהיא מהווה עבורנו קורת גג ומספקת לנו מקום לחיות ולישון. מי שמצא את עצמו פעם ללא קורת גג מעליו, מסיבה כזו או אחרת, מבין עד כמה חשוב הדבר ויודע להעריך את החשיבות של דירה, בוודאי כזו שנמצאת בבעלותנו הבלעדית.

זו אחת הסיבות מדוע חשוב להשקיע ברכישת ביטוח דירה. פוליסה המספקת לנו כיסויים למקרים שונים ומגוונים איתם אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מתמודדים, מסיבות כאלה ואחרות, וישפיעו על היכולת שלנו לקיים שגרת חיים סדירה. ביטוח דירה מהווה ערובה לכך, שאם חס וחלילה קורה משהו, אנחנו יכולים לממש את הפוליסה ולקבל כיסוי כספי מחברת הביטוח.

 

ביטוח דירה – כיצד הוא בנוי?

פוליסת ביטוח דירה מתבססת על שני חלקים. ביטוח תכולה וביטוח מבנה. לשניהם חשיבות רבה, למרות שקיים הבדל ביניהם, הן בתנאים והן בסכומים, וכן לא תמיד נידרש לרכוש את שניהם.

ביטוח מבנה מתייחס לדירה עצמה ולכל המרכיבים שנכללים בו. למשל, מערכות אינסטלציה (צנרות ביוב ומים), מערכות חשמל, גז, וכל מתקן, מערכת או מרכיב אחר. הפוליסה מתייחסת הן לדברים נראים לעין והן לדברים נסתרים.

ביטוח מבנה מכסה מקרים כגון, שריפות, הצפות, אסונות טבע, חבלות ונזקים, בלאי ועוד. כשרוכשים ביטוח דירה, יש לבדוק מה חברת הביטוח מכסה, באילו תנאים ובאילו עלויות. על מנת שלא יווצר מצב שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם בעיה ותגלו שחברת הביטוח לא מוכנה לכסות אותה.

ביטוח תכולה מתייחס לכל החפצים והפריטים שנמצאים בבית ושייכים לנו. הכוונה לריהוט, בגדים, מוצרי חשמל ועוד. במקרים מסוימים, כמו למשל יצירות אומנות יקרות, תכשיטים יקרים, ופריטים אחרים, ייתכן מאוד שחברת הביטוח תדרוש לרכוש הרחבה בשביל לבטח אותם.

ביטוח תכולה מכסה מפני מקרים של גניבות, חבלות, נזקים ועוד. בדומה לביטוח תכולה, יש לבדוק מה הם התנאים לכיסוי, באילו סכומים מדובר ועל פי איזה ערך חברת הביטוח מבטחת, האם על פי הערך המקורי של הפריט, הערך הנוכחי או על פי סכום מסוים שאיננו קשור לערך עצמו.

 

דברים שחשוב לדעת כשרוכשים ביטוח דירה

ראשית, לא חייבים לרכוש ביטוח דירה דרך חברת ביטוח. היום אפשר לרכוש את הפוליסה גם דרך גורמים אחרים, למשל חברות אשראי איתן אנחנו עובדים. לעיתים זה אפילו משתלם יותר בגלל תנאים והטבות שהן מספקות.

שנית, אם יש לנו משכנכתא, אזי שאנחנו צריכים לרכוש ביטוח משכנתא שכולל בתוכו התייחסות לביטוח מבנה. לכן, רצוי לבדוק כיצד ניתן לחסוך בעלויות בשביל לא לרכוש שתי פוליסות במקביל.

שלישית, יש לבחון מה הדרישות והתנאים שחברת הביטוח מציבה בכל מה שקשור לאבטחת המבנה, תחזוקה וכן בכל מה שקשור לתיקונים. למשל, האם אנחנו יכולים להזמין בעלי מקצוע מטעמנו או מחויבים להזמין בעלי מקצוע שעובדים עם החברה לתיקון הבעיה.

ביטוח דירה

GOCASH
Logo
הרשמה חשבון חדש
שחזור סיסמה