חדשנות וירוק: איך מערכת סולארית בחלקה א’ שומרת על הסביבה והכיס

Deal Score0
Deal Score0

חדשנות וירוק: איך מערכת סולארית בחלקה א’ שומרת על הסביבה והכיס

מדינת ישראל היא פורצת דרך בתחום המערכות הסולאריות. חברות ישראליות משקיעות הון עתק במחקר ופיתוח של מערכות אלו, אשר מותקנות הן בישראל והן בכל רחבי העולם. עם השנים גם הרשויות הפכו לחלק בלתי נפרד מהמהפכה הסולארית, זאת בזכות מתן אישורים והיתרים לבעלי מבנים, פרטיים, עסקיים וציבוריים, להתקין על הגגות שלהם מערכות אלו, במטרה לייצר חשמל מן השמש, בצורה נקייה וידידותית לסביבה.

ביולי 2023 התקבלה החלטה שהביאה לידי שניתן להקים מערכת סולארית בחלקה א’. מהות ההחלטה, לא רק אנשים המחזיקים ברשותם גגות של מבנים חקלאיים יכולים להתקין מערכות סולאריות, גם מי שעומד לרשותו שטח המוגדרת חלקה א’ בנחלה יכול לעשות זאת.

הקמת מערכת סולארית בחלקה א’, מאפשרת להתקין מערכות בשטח הצמוד לשטח הצהוב, עד ל-1000 מ”ר. בשביל לעשות זאת, יש לעבור הליכים רגולטורים, הכוללים אישור כניסה למכסה מטעם חברת החשמל, קבלת היתר מהוועדה המקומית, הסר שימוש חורג במשק. אחרי שמקבלים את כל האישורים וההיתרים, אז ניתן להתקין את המערכת בשטח המדובר. המערכת צריכה להיות מוקמת על עמודים ויש לאפשר שימוש כללי בשטח המקורי שנוצר מתחתיו.

מדוע משתלם להקים מערכת סולארית בחלקה א’

אנשים רבים בישראל ובכלל, מתעניינים היום בהקמת מערכת סולארית בשטח המגורים שלהם או במקום עבודתם, משלוש סיבות עיקריות:

ראשית, מדובר על חסכון בצריכת חשמל. מאחר ומדובר במערכת שמייצרת חשמל מהשמש ולא דרך משאבים, כמו חשמל רגיל, אזי שתהליך הייצור הוא הרבה יותר זול. לאורך זמן זה יכול לחסוך הוצאות משמעותיות. לכן הם מעוניינים להתקין את המערכת לשימוש עצמי, וכן יש גורמים שמוכנים לקנות מהם את האפשרות להשתמש בשטח שלהם לשם כך.

שנית, אחת המהפכות המתוקשרות ביותר של המאה ה-21, אם לא המתוקשרת והחשובה ביותר, היא מהפכת איכות הסביבה. אנחנו עובדים קשה היום בשביל לשמור על סביבה נקייה מזיהומים, למנוע שינוי אקלים ולהשאיר לילדינו עולם נקי יותר. מערכת סולארית מאפשרת לנו לייצר חשמל נקי, ירוק וידידותי לסביבה. שימוש במערכת סולארית מונע את הצורך להשתמש בחומרים מזהמים בתהליך ייצור חשמל.

שלישית, מערכת סולארית בחלקה א’ מייצרת הכנסה פאסיבית. מדובר על סכום של כ- 10 אלף שקל בחודש במשך 25 שנה. כלומר, הסכום הכולל מגיע ל-3 מיליון שקל. בעל הנחלה מקבל את הסכום מחברת החשמל, לה הוא מוכר את החשמל בתעריף קבוע. החברה מתחייבת בפניו, בתהליך קבלת האישור, לקנות ממנו חשמל במשך 25 שנה. לכן מדובר בכנסה יציבה, קבועה. זו תוספת שיכולה לשרת את בעל נחלה ולעזור לנו לייצר ביטחון כלכלי ארוך טווח.

לסיכום, מערכת סולארית בחלקה א’ יכולה לשרת את בעל הנחלה שייהנה מכך כלכלית ויהיה שותף למהפכה הסולארית וליצירת עולם נקי יותר, וכן את הסביבה שתהנה מייצור ושימוש בחשמל נקי וידידותי לסביבה.

 

GOCASH
Logo
הרשמה חשבון חדש
שחזור סיסמה